VÁŠ KONZULTANT – JAK S NÍM PRACOVAT A CO OD NĚJ OČEKÁVAT ?

  1. Úvod
  2. /
  3. Poradna pro uchazeče
  4. /
  5. VÁŠ KONZULTANT – JAK...

Najít pro vás tu pravou pracovní příležitost není jednoduše jen otázkou porovnání vašeho životopisu a popisu pracovního místa – do hry vstupuje ještě mnoho dalších faktorů. Změna pracovního místa má významný vliv na další orientaci vaší kariéry a náborový konzultant ve vaší agentuře by měl mít zájem na tom, aby změna byla učiněna směrem, kterým si přejete dále jít.

Konzultant ve společnosti TANDEM PERSONNEL® se permanentně věnuje formování profesního rozvoje mnoha lidí před vámi a pomáhá najít lidem zajímavé nabídky každý den. Jedním z klíčů vzájemného úspěchu je zejména snaha o sběr dostatečného množství kvalitních a relevantních informací, které vám slouží zejména k tomu, abyste mohli učinit to správné a kvalifikované rozhodnutí.

Jak a kde začít  ?

Mnoho uchazečů o zaměstnání má velký problém v tom, jak správně pojmout životopis tak, aby přesně ilustroval klíčové aspekty jejich kariéry a zkušeností. Váš konzultant by s vámi měl především spolupracovat a během první schůzky vám pomoci upravit vaše Curriculum Vitae ( CV ) do podoby efektivního nástroje. Celý proces zahrnuje ohodnocení vašich dovedností a osobnostních předpokladů a současně identifikovat vaše kariérové aspirace. Vzhledem k tomu, že prvním cílem vašeho konzultanta je představit vás u firem, které si přejete, je v jeho zájmu vytvořit maximálně efektivní CV.

Primárním zájmem je postoupit vaše CV a další detaily firmám s aktuálními požadavky, které odpovídají vašemu očekávání. Váš konzultant prodiskutuje aktuální a relevantní nabídky do nejmenších detailů včetně kultury organizace. K zajištění vašeho úspěchu při pohovoru vám konzultant předem poskytne všechny dostupné informace týkající se organizace, pracovního místa, kultury, podmínek, cílů a očekávání, dalšího kariérního růstu. To samozřejmě nezahrnuje pouze oficiální firemní materiály, ale i hlubší , vnější pohled očima zkušeného konzultanta, které byly získány nejen z oficiálních návštěv, ale i z předchozí spolupráce na jiných pracovních místech v téže organizaci.

Máte za sebou první pohovor !

Je téměř imperativem, že po prvním pohovoru s potenciálním zaměstnavatelem poskytnete zpětnou vazbu svému konzultantovi co nejdříve.
Pokud jsou vaše pocity pozitivní a máte dále zájem o nabízenou pozici, váš konzultant se postará o to, že tato zpětná vazba se v profesionální podobě dostane co nejdříve zpět. Navíc mnoho našich klientů volá TANDEM PERSONNEL® téměř do hodiny po pohovoru – a mohou být zklamáni tím, že konzultant ještě nemá zpětnou vazbu od uchazeče. Jsou i případy, kdy během pohovoru může dojít k nedorozuměním či nesprávné interpretaci faktů a názorů . Váš konzultant vám tyto dílčí problémy pomůže vyřešit a vše pro vás uvést na správnou míru.

Po prvním pohovoru vás konzultant bude kontaktovat a bude se snažit předat jakékoli novinky od zaměstnavatele, týkající se výsledku pohovoru popřípadě získání dalších informací. Není však příliš praktické věnovat se okamžitě výsledku každého jednotlivého neúspěšného pohovoru, tyto informace jsou spíše součástí průběžné a dlouhodobější konverzace. Nejlépe je dohodnout si s konzultantem určitý rámec komunikace, který bude odpovídat vaši možnostem a podmínkám.

Kujte železo dokud je alespoň vlažné !

Pokud vše první prezentace nebyla úspěšná, váš konzultant by měl po určitém čase navrhnout změny ve vaší prezentaci a popřípadě i v profesní orientaci. V druhé vlně “ofenzívy“ byste měli společně specifikovat a sepsat seznam firem, které vás zajímají a které by naopak mohly mít zájem o vás, ale nemají v současnosti žádnou volnou pozici, alespoň ne veřejně. Tyto firmy mohou být kontaktovány konzultantem na spekulativní bázi a pouze formou anonymní prezentace a anonymního CV nebo profilu.
Po vaší první prezentaci jsou vaše osobní detaily a detaily vaší praxe uloženy v sofistikované databázi, která umožňuje, že pokud se objeví zajímavá nabídka i v případě nepřítomnosti vašeho konzultanta, budete našimi pracovníky kontaktován, neboť jsou informováni o vašem profilu a preferencích.
Mimo provádění pohovorů, přípravy CV a prezentací uchazečů, konzultanti věnují hodně času spoluprací s klienty a prezentacemi služeb TANDEM PERSONNEL®. Současně naši konzultanti udržují čilé kontakty s ostatními uchazeči ve vašem oboru s tím, že se zajímají o aktuální problémy v daném oboru a jsou schopni se tak dívat na věc i z perspektivy uchazeče – to vše pro zajištění nejvhodnější pracovní nabídky pro vás.